Ta strona wykorzystuje ciasteczka ("cookies") w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Czy wyrażasz na to zgodę?

Czytaj więcej

dr Anna Antoniuk

Powrót

dr Anna Antoniuk

Tytuł naukowy: doktor

Stanowisko: Adiunkt dydaktyczny, pełnomocnik ds. USOS

Dyżur: czwartki 11:30 – 13:00 pokój 3.256

Kontakt: anna.antoniuk@uw.edu.pl

 

Prowadzone zajęcia:

  • Praktyczna nauka języka rosyjskiego
  • Kreatywność w nauczaniu języków obcych – warsztaty metodyczne (OGUN)
  • Metodologia badań glottodydaktycznych
  • Wczesne nauczanie języka obcego

Dyscyplina naukowa: językoznawstwo – glottodydaktyka

Zainteresowania naukowe: neurolingowistyka, psychodydaktyka, wykorzystanie nowych technologii w dydaktyce, rola pamięci i strategii pamięciowych w nauce języka obcego, promowanie kreatywności w nauczaniu.

Roozprawa doktorska na temat badania glottodydaktycznego potencjału wybranych strategii zapamiętywania materiału językowego z wykorzystaniem fMRI (funkcjonalnego rezonansu magnetycznego).

Trener multi-kreatywności w projekcie „Psychodydaktyka kreatywności języka” Educatore.

Funkcje akademickie:

Członek Rady Koordynacyjnej ds. Nauczania Języków Obcych i Certyfikacji Biegłości Językowej UW

Pełnomocnik ds. USOS (KU WLS)

Koordynator i członek zespołu badawczego WLS – Centrum Neuroobrazowania w Kajetanach, który w 2018 r. przeprowadził pilotażowe badanie fMRI z udziałem studentów WLS.

Publikacje:

  • Antoniuk, A. Kononenko, I., Mela-Cullen, W., Mytnik, I., Roguska, J., Szafernakier-Świrko, A., Wasiak, E. , (2020). Słownik tematyczny polsko-rosyjski. Sowa.
  • Antoniuk, A., Szafernakier-Świrko, A. (2020). The limits of substantive competence of LSP (language for specific purposes) teachers. W: M. Sowa (red.), In Search of the LSP Teacher’s Competencies (s.56-67). Berlin: Peter Lang.
  • Olpińska-Szkiełko, M., Pluta, A., Wolak, T., Antoniuk, A. (2019). Researching the glottodidactic potential of selected techniques of working with language material using fMRI. Applied Linguistics Papers, 1, s. 141-153.
  • Antoniuk, A., Deczewska, J. (2019). Rola języka polskiego w nauczaniu języka rosyjskiego. W: L. Frolyak, L. Mikrut, S. Szaszkowa (red.), Języki słowiańskie na neofilologiach i innych kierunkach studiów (s. 7-15). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
  • Antoniuk, A., Mela-Cullen, W., Roguska, J., Szafernakier-Świrko, A. (red.) (2017). Współczesny język rosyjski w teorii i praktyce. Warszawa: Sowa.
  • Antoniuk, A. (2017). „Новое – это хорошо забытое старое” czyli, jak dotychczas stosowane metody nauki języków obcych mają się do zasad nowoczesnej „neurodydaktyki”? W: A. Antoniuk, W. Mela- Cullen, J.Roguska, A. Szafernakier-Świrko (red.), Współczesny język rosyjski w teorii i praktyce. Warszawa: Sowa.
  • Antoniuk, A. (2016). Wykorzystanie przyjaznych i efektywnych technik pamięciowych na zajęciach z języka rosyjskiego na przykładzie lekcji otwartej „Ложные друзья переводчика (false friends) – Czy Polak z Rosjaninem zawsze się dogadają? Komunikacja Specjalistyczna, 12, s. 126-132.